Vicepresedinte Antena 1, pe marketing si vinzari. Desi cu Volvo si costum de o mie de dolari, vorbeste pe fata despre lumea vinzatorilor de publicitate si despre lupta in media anului viitor dintre Antene si televiziunile PRO-ului.
Ce vindeti?
Audienta. Audienta e o marfa, o marfa in care investesti s-o cresti asa cum cresti un pui in curte. La un moment dat, acest pui creste si il vinzi.
De fapt, vindeti doar spatiul de publicitate?
E impropriu spus astfel. De fapt, noi vindem posibilitatea ca o mie de clienti sa-si trimita mesajul, contra-cost, la milioane de telespectatori. O televiziune comerciala genereaza emotie si, n-o sa fim ipocriti, de emotiile astea agatam mesaje pe care incasam bani.
Ce produs al Antenei 1 vinde cel mai mult?
Atita vreme cit sint pe post, emisiunile Antenei 1 vind bine. Se distanteaza, totusi, produsele far ale Antenei 1, Mircea Radu, Observatorul, Divertis, iar noi vindem punctele de rating generate de aceste productii. Important este ca, la sfirsit, banii investiti in produsele acestea sa fie mai putini decit cei intrati din publicitate.
Cum se bat sa intre reclamele in minutele de publicitate?
Primul venit, primul servit. Dupa ce s-a completat ghiseul de 12 minute de la Observator, spunem ghiseu inchis si propunem alte spatii de expunere a marfurilor. Ordinea clipurilor tine de argumente financiare: cine da cu 10% mai mult, ia prima pozitie si asa mai departe. E matematica. Uite, zilele trecute s-au negociat spatiile de publicitate pentru anul viitor.
Vedeti, noi nu avem puncte din astea expandabile de rating. Asa ca vom vinde mai scump marfa pe care o avem. Cresterile de rating in breakul publicitar sint nule, cresc doar investitiile in productii, onorariile vedetelor.
Inseamna ca stiti ce vindeti anul viitor. Vindeti And