Deschiderea sezonului de schi aduce mii de oameni spre sportul alb. In acest an apar si multe noutati de dotare a statiunilor montane si a partiilor. Statiunea Straja, din apropierea Lupenilor, incepe sa atraga schiori nu numai din Valea Jiului, ci si din alte zone. Strainii nu cunosc inca noua mina.
In ultimii ani, numarul partiilor de schi din Romania a crescut. Un loc care s-a bucurat de o asemenea dezvoltare este la Straja.
ATMOSFERA. Ca sa ajungi acolo trebuie sa faci stanga la intrarea in Petrosani, cand vii de la Targu-Jiu, si sa mai mergi inca vreo 20 de minute cu masina pana la Lupeni. Pana acolo iti mai ies in cale Aninoasa si Vulcan, doua asezari miniere. Cand exploatarile din subteran erau in floare, intre locuitorii oraselor de aici era mare rivalitate. Ea era transpusa si in fotbal. Daca la vreunul din derbiurile locale se intampla cumva ca arbitrul sa-i sprijine pe oaspeti, nu scapa din stadion fara sa-si inghita fluierul.
DIRECTIE. Pentru a ajunge la Straja, la Lupeni faci stanga din nou de pe soseaua principala, dar pentru asta te ajuta si un banner mare cat o capita de fan. Drumul trece printre curtile oamenilor, iar la capatul lui se gaseste un telescaun care urca la Straja. Pana la statia superioara sunt 5.000 de metri, distanta care se parcurge in 20 de minute. Daca nu iti place transportul pe cablu, poti sa te duci cu taximetristii autohtoni. Pentru patru persoane, Vasile, un tanar din Lupeni, cere 700.000 de lei vechi. "La mine merge lumea la caldura, cu bagajele in siguranta", isi prezinta soferul oferta de transport.
DEZVOLTARE. "Din 1995 a inceput sa se construiasca foarte mult. Pe vremea lui Ceausescu aici era un munte cu cateva cabane. Schimbarea regimului politic a permis dezvoltarea zonei si a partiilor", povesteste Ion Parau, cel care se ocupa impreuna cu fratele sau, Emil, de administrarea partiilor din apr