In baza carui document se poate imputa o cantitate de marfa lipsa din gestiune la inventariere? Cum se inregistreaza in contabilitate aceasta operatiune (evidentierea taxei pe valoarea adaugata, descarcarea de gestiune)? Cristina Iovan – Braila Potrivit Ordinului nr. 1.753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, inventarierea se materializeaza prin inscrierea elementelor de ac
In baza carui document se poate imputa o cantitate de marfa lipsa din gestiune la inventariere? Cum se inregistreaza in contabilitate aceasta operatiune (evidentierea taxei pe valoarea adaugata, descarcarea de gestiune)?
Cristina Iovan – Braila
Potrivit Ordinului nr. 1.753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, inventarierea se materializeaza prin inscrierea elementelor de activ si de pasiv, fara spatii libere si fara stersaturi, in formularul “Lista de inventariere” (cod 14-3-12). Acest formular serveste ca document pentru stabilirea lipsurilor si a plusurilor de bunuri si valori, constatate cu ocazia inventarierii, precum si pentru constatarea deprecierilor.
Toate bunurile ce se inventariaza se inscriu in listele de inventariere, care trebuie sa se intocmeasca pe locuri de depozitare, pe gestiuni si pe categorii de bunuri. Pe ultima fila a listei de inventariere, gestionarul trebuie sa mentioneze daca toate bunurile si valorile banesti din gestiune au fost inventariate si consemnate in listele de inventariere in prezenta sa. De asemenea, acesta mentioneaza daca are obiectii cu privire la modul de efectuare a inventarierii. In acest caz,