Cu un an inainte de aderare, firmele din Romania se pregatesc pentru competitia cu procesatorii europeni. Miza se ridica la circa 35 de milioane de euro, cu perspective de crestere sustinuta. Caserola de margarina pe care o cumparati de la magazin are toate sansele sa apartina unuia dintre cei doi producatori care isi impart detasat piata. Dupa ce norvegienii de la Orkla Foods s-au hotarat sa preia 100% din actiunile celui de-al doilea producator din tara, Royal Brinkers Romania, indu
Cu un an inainte de aderare, firmele din Romania se pregatesc pentru competitia cu procesatorii europeni. Miza se ridica la circa 35 de milioane de euro, cu perspective de crestere sustinuta.
Caserola de margarina pe care o cumparati de la magazin are toate sansele sa apartina unuia dintre cei doi producatori care isi impart detasat piata. Dupa ce norvegienii de la Orkla Foods s-au hotarat sa preia 100% din actiunile celui de-al doilea producator din tara, Royal Brinkers Romania, industria margarinei a devenit una dintre cele mai concentrate din domeniul alimentar. Orkla si Unilever isi impart acum o piata a carei valoare ar putea depasi 35 de milioane de euro in acest an.
“Majoritatea pietelor din Romania sunt polarizate in jurul a doi sau trei producatori mari, in general multinationale. Putine piete sunt puternic dominate de un singur producator”, arata Emanuel Sanda, Deputy Country Manager, la ACNielsen Romania.
Asadar, daca preferati Delma sau Rama, cumparati un produs al firmei Unilever, dar daca in cosul de cumparaturi “aterizeaza” Linco, Wiesana sau Holland, banii se vor indrepta catre noul lider al pietei, din punctul de vedere al volumului vandut, Orkla. Cele cinci marci de margarina mentionate conteaza pentru circa trei sferturi din volumul pietei interne, potrivit unui studiu al AC Nielsen.