- Social - nr. 249 / 20 Decembrie, 2005 Prima ninsoare din aceasta iarna, petrecuta in noaptea de 14/15 decembrie, a impus ferm decorul hibernal, agitatie pe derdelus, patinoar, preocupare la ortopedie si echipa de deszapezire. Cu referire la cea de pe urma, se poate afirma fara ezitare ca soferii, amatori sau profesionisti, au avut motive intemeiate sa-si parcurga drumurile cu zambetele pe buze. Nu s-a produs nici o impotmolire, nici un eveniment rutier datorat eventualei ineficiente a echipei de deszapezire. Conform ultimei retete convenite pentru prepararea amestecului antiderapant imprastiat pe carosabil, nisipul este inlocuit cu pietris maruntit la care se adauga sare in proportie de 10 %. Acest procent de participare a sarii la miraculosul amestec rutier inseamna ca pentru o tona de amestec se utilizeaza 100 kilograme de sare. O ducem bine, de vreme ce ne permitem sa aruncam cu alimentele pe strada. O saramura destinata sigurantei circulatiei rutiere. Pentru a vedea ce s-a petrecut pe strada dupa interventia echipei de deszapezire, nu necesita din partea nimanui o atentie iesita din comun. Carosabilul umed, un amestec de apa sarata, zapada umeda, pietris si noroi. Saramura rutiera, antrenata de roti, formeaza in urma masinilor norisori murdari, care, purtati de vant, se indreapta spre trotuar. Unui trecator, unui calator pe o asemenea vreme, ulterior ii devine obligatorie o baie fierbinte, iar hainele de strada, date la spalat. Pe langa aceste prime efecte, e la indemana oricui sa constate, amestecul rutier este impins de rotile masinilor spre bordura trotuarului, formand mormane de mizerie, care, in cele mai multe cazuri, urmeaza un proces alternativ de inghet-dezghet pana in primavara, scurgandu-se treptat in sistemul de canalizare. La modul urban de ingrijire a partilor carosabile, se presupune ca saramura rutiera de pe margini sa fie curatata imediat, lasa