Cultura Internet care a produs blog-urile si podcast-urile a adus un nou fenomen: vlogurile. Vloggerii se folosesc de tehnologiile online ieftine pentru a-si transforma locuintele in studiouri de televiziune care emit reality-show-uri sau pur si simplu jurnale video.
Subiectele „emisiunilor" variaza de la discutii de profunzime asupra sensului universului pana la secvente din viata de zi cu zi.
Vlog-urile sunt derivate din mai vechile blog-uri (weblog-uri) – jurnale postate pe Internet si din echivalentul lor audio – podcast-urile.
Acest fenomen se poate manifesta gratie noilor generatii de camere ieftine, programelor de editare si conexiunilor broadband la Internet din ce in ce mai raspandite.
„Oamenii vor sa vada oameni obisnuiti si s-au cam saturat de continutul sclipitor al programelor de televiziune traditionale", spune Amanda Congdon, prezentatoarea unui vlog de succes din New York, numit „Rocketboom".
Fenomenul ofera o idee despre viitoarea convergenta a Internetului si a televiziunii. Unii vloggeri au realizat adevaratul potential al acestui mediu de comunicare dupa tsumani-ul care a lovit Asia in luna decembrie a anului trecut, cand imaginile filmate de amatori, in general turisti, au fost difuzate de televiziuni si au fost postate pe web.
„Vloggerii si-au avut momentul de glorie in urma tsunami-ului, cand BBC si alte televiziuni consacrate si-au deschis site-urile web catre ei", a declarat Lee Rainie, de la Pew Internet and American Life Project din Washington.
Imaginile video realizate de amatori au fost de asemenea prezentate intensiv pe canalele clasice dupa ce uraganul Katrina a lovit coastele Statelor Unite la 29 august.
Nu exista inca estimari suficient de precise despre numarul vloggerilor, dar fenomenul are cea mai mare amploare in Statele Unite, Canada, Eur