- Cultural - nr. 249 / 20 Decembrie, 2005 Expozitie "Voci in oglinda", deschisa la Turnul cu ceas din Cetatea medievala a Sighisoarei, cuprinzand lucrari semnate de Lucia Calinescu si Rodica Crina Stanescu vine sa ilustreze o relatie de mare importanta in devenirea unui artist in general, aceea dintre maestru si discipol. Ce reprezinta maestrul pentru discipol, cata vreme ramane acesta sub aripa sa protectoare, cand intervine inevitabila des partire de maestru, in sens artistic, pentru ca discipolul sa-si poata contura propria personalitate si trasa propriul destin? Sigur, ramane referentiala relatia maestru-discipol, mai ales pentru acesta din urma, care se va raporta mereu la cel care i-a deschis calea devenirii sale intru arta, intru fiinta, daca vreti sintagma matrice noiceana. Expun la Turnul cu ceas, (Muzeul de Istorie) intr-un ceas fast al cautarilor artistice, un maestru si un discipol: Lucia Calinescu si Rodica Crina Stanescu. Cu siguranta ca nu e o intalnire intamplatoare, ci una a afinitatilor elective. Daca maestrul are deja in urma sa o biografie artistica remarcabila, discipolul se afla de-abia la a doua manifestare plastica personala. Lucia Calinescu face parte din fenomenul plastic muresean reprezentat de artisti aflati in plina maturitate artistica. Intre acestia, Lucia Calinescu se distinge printr-un limbaj plastic bine articulat, cu notele sale de evidenta, de forta expresiva. Absolventa a Institutului de Arta Plastica "Ion Andreescu", promotia 1976, Lucia Calinescu a avut la randul sau un maestru, pe profesorul Victor Ciato, pe care l-a avut mentor la specializarea "Arta monumentala" si care, cu siguranta, si-a lasat amprenta asupra optiunilor sale plastice, plecand chiar de la elementul de start al demersului plastic, spatiul de manifestare. Iar Lucia Calinescu a ales mereu suprafete mari de panza, pe care elanurile sale explozive sa se