Daewoo Automobile Craiova mai are un pic si ramane fara autorizatia de fabricatie a unor modele ca Cielo sau Matiz. Trei companii s-au aratat interesate de cumpararea uzinelor din Craiova. Este vorba de Ford, General Motors si Renault. Conform unor analisti, cumparatorul Daewoo Automobile Craiova va trebui sa-si orienteze cea mai mare parte a productiei catre export pentru ca investitia sa fie rentabila, avand in vedere ca potentialul de absorbtie al pietei romanesti este limitat. In plus, uzina necesita investitii substantiale pentru ca utilajele sunt invechite.
"Ford, General Motors, Renault sau alta companie nu vor cumpara Daewoo Craiova pentru a vinde masini in Romania, pentru ca piata auto a ajuns la potentialul maxim. Nimeni nu cumpara o fabrica pentru a produce 30.000 de masini pe an, cate ar putea fi vandute pe piata romaneasca", a apreciat pentru Mediafax directorul general Renault Nissan Romania, Nicolas Ianculescu.
Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, confirma ca potentialul investitor va trebui sa se axeze pe pietele externe, aratand ca uzina nu poate fi rentabila daca ar produce mai putin de 150.000 de autovehicule, volum care nu poate fi preluat doar pe piata interna.
Directorul general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Marius Carp, este de parere ca piata romaneasca are un oarecare potential de absorbtie, insa nu suficient de mare pentru ca productia unei noi uzine sa vizeze cu preponderenta clientii romani.
Finalul, in ianuarie
"Piata interna are inca un potential mare. Daewoo vinde 20.000 de masini pe an, in ciuda faptului ca nu are o gama de modele competitive. Chiar daca ar exista o cerere interna de 20 - 30.000 de masini, investitia in utilaje nu s-ar justifica daca ar fi construite mai putin de 200.000 de masini pe an", a declarat Carp.
In urma investiti