Sanctiunea dispusa de Consiliul Concurentei reprezinta 10% din valoarea pietei de guma de mestecat din 2004.
Consiliul Concurentei a decis, in urma anchetei pe care a derulat-o dupa ce compania de distributie Interbrands Marketing & Distribution SRL a depus o plangere impotriva Wrigley, ca producatorul de guma si cei 26 de distribuitori au incalcat Legea concurentei prin fixarea pretului de revanzare.
Reprezentantii Consiliului spun ca stabilirea pretului s-a facut atat direct - prin clauza contractuala referitoare la pret, cat si indirect - prin fixarea nivelului discounturilor acordate in piata.
Printre cei 26 de agenti comerciali sanctionati se numara si Rodipet in calitate de partener comercial direct al Wrigley, restul fiind fosti si actuali distribuitori.
Potrivit Consiliului Concurentei, pe prima veriga a lantului de distributie se stabilea, printr-o intelegere verticala, pretul la care cumparau agentii de pe cea de-a doua veriga, majoritatea acestora fiind magazine care se adreseaza consumatorului final.
In cazul societatii Rodipet, care se aprovizioneaza direct de la Wrigley si nu prin intermediul unui distribuitor, intelegerea cu producatorul de guma a avut ca obiect stabilirea pretului de vanzare cu amanuntul in chioscurile Rodipet.
Oficialii Consiliului Concurentei spun ca stabilirea pretului de revanzare si alocarea clientilor a eliminat complet concurenta dintre distribuitori. In plus, sustin acestia, prin practicarea preturilor convenite, consumatorul final a fost afectat pentru ca a fost obligat sa plateasca pentru produsele Wrigley un pret care nu s-a format pe baza jocului liber dintre cerere si oferta.
"Constatand incheierea unor intelegeri avand ca obiect stabilirea pretului de revanzare, Consiliul Concurentei a decis sanctionarea Wrigley care nu va mai recomanda p