Directorul general al Companiei Nationale Administratia Portuara Maritima Constanta afirma ca traficul de containere s-a dublat in acest an.
Cresterea de 120% a traficului de containere pe primele noua luni determina investitii de 102 mil. de euro in portul Constanta pentru noi capacitati de transfer.
Traficul a crescut ca urmare a evolutiei comertului - importurile s-au majorat cu 20% in acest an, iar exporturile cu 15% - dar si datorita preferintei tot mai mari pentru acest tip de transport.
"Traficul de containere din portul Constanta a inregistrat o crestere de 120% primele noua luni ale acestui an, materializandu-se intr-un total de 535.331 TEU (n.red. - Twenty-foot Equivalent Unit - Echivalent Unitati de Container). Unul dintre motivele care au stat la baza cresterii traficului il reprezinta intrarea in functiune la mijlocul anului 2004 a unui nou terminal de containere. Din acest motiv, estimam ca nivelul traficului de containere in 2005 sa depaseasca 600.000 TEU", a declarat Mircea Marius Banias, directorul general al Companiei Nationale Administratia Portuara Maritima Constanta (CNAPMC).
El a adaugat ca Terminalul Constanta Sud (CSCT, Constanta South Container Terminal) opereaza in jur de 73% din traficul de containere, in ciuda faptului ca a intrat in functiune in aprilie 2004.
"Ultimele evolutii in traficul de containere inregistrat la CSCT indica depasirea actualei capacitati de operare de 325.000 TEU, impunandu-se astfel trecerea in avans de termenele preconizate initial, la etapele II si III de dezvoltare a terminalului de containere. Preconizam ca pana in anul 2007 sa fie atinsa capacitatea de 800.000 TEU", a spus Banias.
El a explicat ca aceasta extindere a capacitatii de operare va necesita o investitie de 102 milioane de euro. Reprezentantii CNAPMC au declarat ca analizeaza