Romanii sint cei mai influentabili consumatori TV, dintre toti europenii. Telespectatorii autohtoni au cea mai mare incredere in stirile TV, votul lor politic fiind dictat, in mare masura, de informatiile emisiunilor televizate. La polul opus se situeaza maghiarii, mai sceptici si mai indiferenti decit vecinii lor la inflntele mediei vizuale.
Romania nu este cea mai mare consumatoare TV de pe continent, dar este una dintre cele mai sensibile la farmecele acestui mediu, potrivit unui studiu realizat de Research International la solicitarea operatorului de cablu UPC.
In cadrul sondajului au fost intervievate 6.000 de persoane din 14 tari europene, in care UPC are peste 10 milioane de clienti, printre care si Romania, alaturi de Olanda, Franta, Elvetia, Austria, Irlanda, Norvegia, Suedia, Belgia, Romania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si Slovenia.
Esca in top
Programele cu caracter politic influenteaza categoric votul populatiei, iar romanii sint in virful clasamentului la aceasta categorie. Maghiarii ramin insa indiferenti la aceste tipuri de presiuni. De altfel, in ceea ce priveste motivul pentru care europenii urmaresc programele TV, peste 50% dintre acestia se uita la televizor pentru a se informa, la fel ca si 53% dintre romani.
In ciuda acestei motivatii, mai putin de un sfert din populatia europeana crede ceea ce se spune la stirile TV. In schimb, romanii au cea mai mare incredere in televiziune, ca sursa de informare, ei constituind cel mai mare procent de pe continent care crede in informatiile jurnalelor de stiri, indiferent ca este vorba despre televiziunea publica sau cea privata.
Respondentii din cele 14 tari au avut ocazia sa-si desemneze prezentatorul de stiri favorit, iar prezentatorul de stiri care a primit cele mai multe voturi din Romania este Andreea Esca.
TVmanie pe fili