Cu cele 15% din piata est-europeana a produselor alimentare si a bauturilor, detinute in prezent, Romania se situeaza pe locul doi, dupa Polonia, a carei cota este de 44%, potrivit unui studiu Cu cele 15% din piata est-europeana a produselor alimentare si a bauturilor, detinute in prezent, Romania se situeaza pe locul doi, dupa Polonia, a carei cota este de 44%, potrivit unui studiu elaborat de compania de consultanta Food for Though. In schimb, potrivit aceleiasI surse, Romania se situeaza pe ultimul loc, dupa Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia si Bulgaria, in ceea ce priveste rata de crestere, sul 1%, a pietei de produse alimentare si bauturi in intervalul 1999-2004. Polonia ocupa primul loc, cu 44%, in privinta consumului de produse alimentare sI bauturi, avand si cea mai numeroasa populatie din zona est-europeana. Aceasta tara, impreuna cu Romania sI Ungaria, acopera 73% din consum sI datorita pupulatie care reprezinta la un loc 75% din populatia est-europeana. Urmeaza Cehia, cu 14%, Slovacia, 7%, si Bulgaria, pe ultimul loc, cu 6%. Din cele 109 miliarde de euro, reprezentand valoarea produselor vandute anul trecut, cea mai mare cota au detinut-o bauturile alcoolice (18%), urmate de frunte si legume (12%), la egalitate cu consumul de carne proaspata.