Sansele ca preturile la produsele alimentare si la cele nealimentare sa creasca sunt mici, insa inflatia va urca cu cel putin un procent, ca efect al majorarii tarifelor la utilitati si a preturilor de pe piata imobiliara. Asa arata estimarile a 6.000 de manageri din peste 134 de state ale lumii. Reprezentantii companiilor mari s-au aratat pesimisti in ceea ce priveste posibilitatea ca in 2006 sa-si scumpeasca produsele. Un studiu realizat de compania McKinsey in aceasta luna arata ca s
Sansele ca preturile la produsele alimentare si la cele nealimentare sa creasca sunt mici, insa inflatia va urca cu cel putin un procent, ca efect al majorarii tarifelor la utilitati si a preturilor de pe piata imobiliara. Asa arata estimarile a 6.000 de manageri din peste 134 de state ale lumii.
Reprezentantii companiilor mari s-au aratat pesimisti in ceea ce priveste posibilitatea ca in 2006 sa-si scumpeasca produsele. Un studiu realizat de compania McKinsey in aceasta luna arata ca sub o treime din manageri considera ca vor putea modifica preturile, in timp ce 59% nu cred ca va fi cazul. Firmele mici insa se arata optimiste si sustin ca lipsa de concurenta din pietele de nisa, unde gama de produse oferita cumparatorilor este mult mai restransa, le va da posibilitatea de a mari preturile.
Cat priveste rata inflatiei, peste 2.000 de manageri estimeaza ca, in 2006, acest indicator va creste cu cel putin un procent fata de 2005, previziune confirmata, in general, si de catre oficialitatile acestor state. Rata anuala a inflatiei din Statele Unite ale Americii este de 4,3%, in timp ce in Uniunea Europeana este de 2,5%.
La nivel global, ritmul de crestere economica nu a fost foarte dinamic in 2005 si, conform analistilor economici, acesta se va tempera si mai mult in 2006. De altfe