În 2005 cele mai importante cotidiane din perioada postdecembrista au fost decapitate. Printr-o coincidenta interesanta, patronatele Evenimentului Zilei si Adevarului si-au declarat, din motive manageriale, nemultumirile fata de echipele editoriale care conduceau cele doua ziare, fortand dezertari în masa. Aflat în parti diferite ale baricadei tranzitiei, Evenimentul Zilei a fost anul trecut cea mai critica tribuna la adresa puterii PSD si ziarul cu cea mai mare circulatie, în vreme ce Adevarul s-a remarcat prin consecventa cu care 14 ani a blamat proprietatea privata, economia de piata si capitalismul, avand, de asemenea, un tiraj stabil, cu încasari substantiale, la care s-au adaugat în ultimii ani sume uriase din publicitatea de stat. Nici Adevarul, nici Evenimentul Zilei nu aveau probleme financiare. Ambele ziare aveau cititori fideli si lideri cu mare notorietate, iar patronatele nu ar fi avut motive reale de insatisfactie. Cu toate acestea, patronii lor au preferat sa renunte la aceste afaceri de succes, fara a avea, în schimb, alte avantaje vizibile.
Noile variante hibride ale celor doua cotidiane au pierdut si calitativ, si cantitativ, renuntand la pozitionarea lor editoriala bine cunoscuta printre consumatorii de presa. Presa scrisa autohtona este mai saraca si mai terna decat oricand. In locul principiilor bine argumentate, prefera faptul divers si jocurile subterane, ilustrate pe primele pagini cu titluri de tabloid.
In Romania, restructurarea mass-media nu se face dupa regulile pietei, ci dupa o logica ascunsa, în care succesul la public se castiga prin tombole si concursuri îndoielnice, iar banii vin din publicitatea obtinuta dupa formula „serviciu contra serviciu“. In campania electorala din 2004, ziarele si televiziunile au jucat un rol determinant. PSD a avut sustinerea generala a presei, cu exceptia Evenimentului Zilei. Televiziunile au f