Monica Macovei nu a facut, cel putin oficial, bilantul activitatii institutiei pe care o conduce, cu "puncte forte" si "neimpliniri" asa cum insasi domnia sa s-a exprimat intr-o emisiune televizata. Trecand peste "scaparea" acesteia, acum, la un an de la numirea sa in functie, o vom face noi in baza transcripturilor publicate pe site-ul Ministerului Justitiei.
Asa cum ne-am obisnuit, fiecare persoana care este numita la conducerea unui minister face promisiuni si, evident, Monica Macovei nu se putea abate de la acest cliseu. Astfel, la numai o saptamana de la numirea sa in functie, la data de 4 ianuarie 2005, ministrul isi anunta prioritatile, subliniind importanta obiectivelor "cerute de Comisia Europeana pentru incheierea Capitolului 24 - Justitie si Afaceri Interne":
"Dupa cum stiti, avem termene extrem de scurte: ianuarie, februarie, martie - proiecte legislative si alte masuri. Pana in martie trebuie sa incepem redactarea si sa finalizam planul cu masuri concrete pentru aplicarea legilor reformei in justitie, legi care s-au adoptat in cursul anului 2004; planurile trebuie sa prevada nu numai masuri, ci si resursele umane si bugetare care vor fi utilizate, dupa care un punct cheie este repartizarea aleatorie a dosarelor, tocmai pentru a se elimina interferenta conducerii instantelor privind aspectele legate de: cu cine solutionam cauzele, cum desemnam judecatorii care solutioneza dosarele. Trebuie sa va spun, daca va intereseaza, ca acest proces nu este finalizat, chiar daca acolo exista calculatoare, fiindca evident informatizarea este o preconditie, exista probleme cu folosirea lor, deci vor fi chestiuni de natura administrativa din acest punct de vedere. Tot intre aceste conditii impuse de Uniunea Europeana, pe buna dreptate impuse, exista si cerinta unei verificari efectuate de un organism independent asupra activitatii anticoruptie - este vorba d