EVZ:? ?Evenimentul zilei? a dezvaluit ieri ca 2005 a fost anul cu cele mai multe accidente de circulatie tragice din istoria Romaniei. Ce face Ministerul Transporturilor pentru reducerea macelului de pe sosele?
Gheorghe Dobre: Exista mai multe proiecte-pilot, unele dintre ele au fost deja puse in practica, iar altele se afla in curs de implementare. Pe DN 1 (Bucuresti-Brasov), de exem-plu, am construit niste linii de marcaj numite avertizoare-aparente. Atunci cand rotile masinii trec de pe o banda pe alta, autoturismul trepideaza. Avem o lista cu intersectiile - ?puncte negre?, in care au avut sau pot avea loc numeroase accidente. Pe acestea le vom transforma in intersectii cu sens giratoriu. In acelasi timp, se incearca printr-un program-pilot instalarea unor mijloace de semnalizare a drumului pe timp de noapte, cum ar fi ochi de pisica sau semafoare intermitente.
Cum intentionati sa asigurati traversarea pietonilor pe drumurile nationale?
Acolo unde nu vom construi pasarele, vom amenaja treceri de pietoni, prevazute la jumatatea drumului cu un mic refugiu. Cand vor traversa, pietonii? se vor putea asigura. In vizor avem drumurile foarte circulate, cum ar fi E 85 - Bucuresti-Constanta. Acolo unde permite drumul, vom crea si niste benzi paralele pentru traficul rural care, de altfel, vor fi realizate la toate autostrazile. La trecerile peste calea ferata vom pune avertizoare sonore si luminoase si vom monta semnale cu 50 si 100 de metri inainte acolo unde nu exista. Mai avem, de asemenea, un program de construire de pasaje peste calea ferata si peste intersectiile foarte aglomerate.
?Vom avea in lucru sapte tronsoane de autostrada?
Ce veti face anul viitor in privinta reabilitarii drumurilor?
In 2006 vom reabilita in jur de o mie de kilometri de drum national. Mai exact, este vorba despre Cluj Napoca-Suceava-Sadova, Tr.-