Cate masini se vand intr-un judet sau altul si ce fel de masini sunt preferate in anumite zone ale tarii pot spune despre standardul de viata mai mult decat statisticile oficiale. Singurul punct slab al metodei ar putea fi faptul ca, daca in Bucuresti si in orasele mari sunt prezente mai toate marcile importante, in judetele “de mana a doua” gasesti doar dealeri Dacia-Renault, Daewoo si, eventual, ai grupului Volkswagen (VW, Skoda, Seat, Audi), ceea ce face ca u
Cate masini se vand intr-un judet sau altul si ce fel de masini sunt preferate in anumite zone ale tarii pot spune despre standardul de viata mai mult decat statisticile oficiale.
Singurul punct slab al metodei ar putea fi faptul ca, daca in Bucuresti si in orasele mari sunt prezente mai toate marcile importante, in judetele “de mana a doua” gasesti doar dealeri Dacia-Renault, Daewoo si, eventual, ai grupului Volkswagen (VW, Skoda, Seat, Audi), ceea ce face ca un ialomitean ori un vasluian care isi cumpara o masina mai scumpa sa creasca, de fapt, vanzarile dealerilor din Bucuresti ori din Iasi. Pe de alta parte, si distributia comerciantilor indica multe despre dezvoltarea economica – cu cat mai multe marci auto sunt prezente intr-un judet, cu atat mai ridicat este nivelul de viata acolo.
Distributia neuniforma a dealerilor, dar si puterea de cumparare mai mare decat media nationala, face ca multe marci sa vanda o buna parte din autovehicule in Capitala (inclusiv Ilfov). Potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), este cazul Alfa Romeo (50% din vanzarile pe primele 11 luni ale lui 2005), Audi (47%), BMW (60%), Chrysler (50%), Citro