Sistemul de radiotelefonie pe caile ferate a fost implementat la inceputul anilor â80 si in Romania prin stradania depusa de inginerul (acum pensionar) iesean Ion Mitican impreuna cu un grup de specialisti de la Regionala CFR Iasi. Nu au durat mai mult de un an cercetarea si, implicit, experimentarea extrem de utilei noutati tehnice. Gratie muncii lor de pionierat, numarul accidentelor feroviare s-a redus substantial inca din anul 1973.
Mitican considera si astazi sistemul de comunicare prin radio la liniile de cale ferate cel mai reusit "copil" al sau. Al doilea este sistemul de electrificare din satul natal, realizat la inceputul carierei sale de inginer. Dar mai sunt si alte reusite. Cel mai indreptatit exemplu il constituie raftul de 20 de carti despre istoria Iasiului.
In ciuda celor sapte decenii de viata (are aproape 70 de ani), ing. Ion Mitican este deosebit de activ. Pe langa scris, foarte important in aceasta perioada, face cursuri de utilizare a computerului cu tineri de o schioapa (la Clubul CFR), este la curent cu noutatile tehnice, si nu numai. Insa barbatul este mandru de un lucru cat se poate de simplu, si anume de originea sa sanatoasa, pentru ca este un taran care, prin studiile superioare pe care a tinut sa le faca, a adus beneficii satului romanesc (si nu numai). Gratie eforturilor sale, comuna Danesti, o comuna de chiaburi cum era considerata in anii â60-â70, a fost printre primele localitati electrificate din judetul Vaslui.
EINSTEIN CU OPINCI. A plecat din satul natal, dintr-o familie de tarani simpli, modesti, sa faca Facultatea de Electrotehnica. A devenit la scurt timp de la absolvire unul dintre pionierii radiocomunicatiilor CFR din tara. In paralel, el si-a dedicat jumatate din viata istoriei Iasiului: a cer-cetat prin ziare vechi si manuscrise si a scos la iveala amanunte interesante despre viata boema a orasului,