Majoritatea oamenilor considera ca iti trebuie o oarecare doza de nebunie ca sa incerci sa strabati in 15 zile peste 9.000 de kilometri de desert. Editia a 28-a a Raliului Dakar a debutat sâmbata, 31 decembrie 2005, la Lisabona si se va incheia in capitala Senegalului, pe 15 ianuarie 2006, dupa un parcurs total de 9.043 km, dintre care 4.813 km de probe speciale. Aceasta competitie este supranumita „cursa nebunilor“ din cauza conditiilor vitrege in care se desfasoara, care au produs, de-a lungul timpului, numeroase accidente soldate cu victime. Dupa ce, anul trecut, Romeo Dunca a reprezentat tara noastra la clasa moto, alt român, Zsolt Silvester, pe o motocicleta KTM, va incerca in acest sezon sa duca la bun sfârsit aceasta competitie, beneficiind de sfaturile nepretuite ale predecesorului sau. GPS a fost inlocuit cu busola Organizatorii Raliului Dakar au luat o decizie importanta la editia din acest an, aceea de a limita la maximum folosirea sistemului GPS. Dupa ce directorul sportiv al raliului auto-moto, Patrick Zaniroli, s-a retras, noii conducatori ai competitiei sunt Etienne Lavigne si David Castera, care au promis revenirea la navigatia cu busola. In aceste conditii, va exista posibilitatea crearii unei distante mai mari intre concurenti, iar modificarile de clasament vor fi mai putin asteptate. Prin aceste masuri se spera ca, la un an dupa decesele motociclistilor Jose Manuel Perez si Fabrizio Meoni, viteza concurentilor se va mai reduce, existând in acest sens si o limitare la 160 km/h. La sectiunea moto, unde constructorul austriac KTM (care a câstigat ultimele cinci editii) echipeaza numeroase team-uri, cele mai mari sanse de victorie le au francezul Cyril Despres, victorios in 2005, si spaniolii Marc Coma si Isidre Esteve Pujol. La auto, Mitsubishi, cu zece victorii, dintre care ultimele cinci consecutive, se bazeaza pe francezii Stephane Peterhansel (câs