Un milion de romani au apelat in 2005 la sistemul national unic pentru apeluri de urgenta, 112. Din acestea, numai 15 la suta au fost apeluri reale de urgenta, marea majoritate - 85 la suta - fiind apeluri false, de diferite categorii: abuzive, injurioase sau glumete.
Doua treimi din apelurile care semnalau urgente reale au fost din Bucuresti, restul din tara.
Serviciul 112 este, din luna martie a acestui an, generalizat la nivelul intregii tari. El presupune preluarea apelurilor facute de cetateni la acest numar, care este numarul european unic pentru apeluri de urgenta si legatura acestora cu serviciile de interventie a ambulantei, politiei si pompierilor.
Serviciu de urgenta pentru persoanele cu handicap
Costurile initiale pentru implementarea serviciului 112 au fost de 40 milioane de euro, dar sistemul trebuie extins: integrarea cu sistemul de protectie civila si cu managementul crizelor, dispecerizarea judeteana a unitatilor de interventie, preluarea apelurilor de urgenta direct din retele private, utilizarea SMS de persoanele cu dizabilitati de auz sau vorbire ca apeluri de intrare 112, localizarea apelurilor de pe mobil.