Pilotul roman Zsolt Szilveszter s-a clasat pe locul 84, la motociclism, in etapa a treia a Raliului Dakar 2006, desfasurata pe o distanta de 314 kilometri, intre localitatile marocane Nador si Er Rachidia, informeaza site-ul oficial al competitiei.
Szilveszter, component al echipei Mol Dakar Team, a incheiat etapa de luni in patru ore, 26 de minute si 38 de secunde.
In clasamentul general, Zsolt Szilveszter se afla pe locul 80.
Zsolt Szilveszter este al doilea roman, dupa Romeo Dunca in 2005, care participa la Raliul Dakar.
Motocicleta lui Zsolt dispune de un agregat bazat de LC4. Totusi acesta a suferit destul de multe modificari.
Filtrele de ulei
Cele doua pompe de ulei au primit inca un filtru de ulei (in total 3 filtre). Aceasta adaugare ajuta si la posibilitatea realizarii unei distributii mai bune (prin exterior) a uleiului la diferitele componente (ambielaj, ax cu came, pinioanele cutiei de viteze, lant de distributie, rulmentul pompei de apa).
Motorul a primit si un nou tip de pompa de apa (foarte important in acest gen de competitii). Acesta are pale de aluminiu si este actionat de axul ambielajului (la LC4 de serie pompa de apa are pale de plastic si este actionat de axul cu came, ca urmare aceasta solutie are o tensiune mai mare in lantul de distributie).
Pentru simplificarea actionarii si usurarii motorului s-a renuntat si la pedala demarorului, acest model putand fi pornit numai de la elecromotor. Dezavantajul riscului de a nu porni datorita bateriei dispare in momentul cand motorul ajunge in locuri calde (pentu care a fost proiectat).
Rezervoarele de combustibil
O alta modificare (extrem de vizibila) sunt rezervoarele de combustibil. Ele sunt 4 la numar si sunt complet independente. In cazul unui accident (cazaturi in urma carora s-a spart rezervorul) este posibila i