Există o categorie de persoane care au acces necondiţionat la aproape toate secretele altora şi, cu toate acestea, cei mai mulţi dintre ei preferă să le treacă sub tăcere. Altfel şi-ar pierde credibilitatea şi cu asta şi slujba. Pe lângă şofer şi secretară şi taximetriştii, ospătarii, psihologul aud întâmplător informaţii de pe urma cărora ar avea multe de câştigat. Dacă le-ar vinde. Adevăraţii profesionişti sunt însă confidenţi de nădejde. Chiar dacă numai atât cât durează o călătorie. Unul dintre vechii taximetrişti din oraş a acceptat să ne dezvăluie câte ceva din tainele meseriei lui. Sigur că a păstrat confidenţialitatea asupra persoanelor despre care vorbeşte. De altfel în zeci de ani de muncă el a reuşit să facă portretul psihologic al clienţilor lui.
"Am ajuns să cunosc clientul după cum deschide portiera, să ştiu dacă este calm sau nervos, dacă merge rar sau des cu taxiul. Este extraordinar dacă ai timp să analizezi comportamentul omului", spune Nelu ( numele este fictiv tocmai pentru a asigura şi noi confidenţialitatea interlocutorului nostru).
"De obicei clienţii se aşează în spate, dar de multe ori femeile singure preferă să se aşeze în faţă deşi nu este foarte indicat. O doamnă care se respectă nu stă lângă şofer. În America întotdeauna clienţii stau în spate, dar din considerente de siguranţă pentru şofer. În spate îi poţi observa mai uşor mişcările dacă vrea să te atace. Fiecare client, indiferent de clasa socială din care provine, are o poveste din care aflăm, fie că vrem, fie că nu, crâmpeie. Un şofer cu bun simţ nu va intra niciodată în sufletul clientului; îl lasă să spună ceea ce vrea, dacă vrea", a mai spus Nelu.
Unii dintre clienţi vorbesc pe tot timpul călătoriei la telefon făcând total abstracţie de şofer. Unii îşi sună amanta, alţii partenerii de afaceri cu care discută lucruri destul de personale. "Niciodată, in