Respect si consideratie, calitate si promptitudine, transparenta, respect reciproc. Acestea sunt valorile asumate si cu care se lauda Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in fata contribuabililor, potrivit "Cartei de comunicare externa a ANAF", un document elaborat spre stiinta platitorilor de taxe, dar si a personalului din administratia fiscala.
Cum se intampla insa mai peste tot in Romania, unele sunt valorile si principiile asumate de dragul imaginii si altele sunt lucrurile care se intampla in realitate, si cu care are de-a face cetateanul sau patronul platitor de taxe. Iar acest lucru este perfect valabil si in cazul structurilor aflate in subordinea lui Sebastian Bodu.
Astfel, in "Carta de comunicare externa a ANAF" se spune, de exemplu, ca "informatiile personalizate transmise de catre ANAF la solicitarea contribuabililor trebuie sa fie clare, corecte si complete" iar "relatia dintre ANAF si contribuabili se bazeaza pe respect si consideratie reciproca, amabilitate si cooperare", un deziderat major al institutiei si functionarilor sai fiind "reducerea termenului de raspuns la solicitarile facute in scris de catre contribuabili".
Aceste initiative ale institutiei sunt cu adevarat imbucuratoare, insa intrebarea care se ridica este cand vor si deveni realitate.
Oare o notificare a ANAF emisa la data de 17 noiembrie 2005, care e trimisa spre contribuabil pe 30 decembrie 2005 si ajunge in casuta postala pe 3 ianuarie 2006 se incadreaza in obiectivele ANAF?
Sau foaia tiparita neglijent, in care ba sunt, ba nu sunt caractere romanesti e cumva un semn de respect?
Romanul e obisnuit cu multe, iar cand e vorba de functionarii statului zice Doamne-ajuta sa scape cat mai repede si nu-i sta in fire sa se certe pentru asemenea mizilicuri. Dar uneori, cand se intrece masura, parca nu-i mai vine nici blandului contribuabil sa l