In 2005, Dacia a depasit toate recordurile sale de vanzari de pana acum, atat pe piata din Romania, cat si la export. Oficialii de la Pitesti sustin ca in total au fost livrate 163.899 de vehicule Dacia, dintre care 143.241 vehicule de persoane si 20.658 vehicule utilitare.
Acest rezultat marcheaza o crestere de 70% fata de cele 96.319 unitati comercializate in 2004. Conform statisticilor, culmea este ca la export Logan merge mai bine pe pietele occidentale si medii decat pe cele mai sarace, asa cum s-a planuit cand a fost demarat programul "masina de 5.000 de euro". Este adevarat insa ca nici pretul nu este cel anuntat initial... Mai mult, clientii cer versiunile de top, mai scumpe, dar si mai dotate. Astfel, cei de la Dacia Group Renault au inventat noi variante de accesorizare pentru a satisface cererile clientilor. Vanzarilor de vehicule marca Dacia li s-a adaugat, in 2005, un numar de aproape 30.000 de colectii CKD (Completely Knocked Down - colectii de subansamble destinate asamblarii in alte tari) care au fost expediate catre uzinele de asamblare a modelului Logan din Rusia, Maroc si Columbia.
In primul sau an plin de comercializare, Logan si-a confirmat potentialul de cucerire, afirmandu-se ca principalul motor al vanzarilor Dacia. Aproape 135.000 de clienti au devenit in 2005 posesori ai unui automobil Logan in Romania si in cele 38 de tari in care este comercializat, in prezent, acest model.
Succesul inregistrat de Logan a permis Dacia sa isi consolideze pozitia de lider pe piata romaneasca. Astfel, in 2005, Dacia a vandut in Romania 113.276 autovehicule, cu 41,4% mai mult fata de nivelul inregistrat in 2004 si practic dublu fata de cele 57.874 de unitati la cat s-a ridicat volumul vanzarilor din 2003.
Cu 88.275 unitati livrate, Logan domina clasamentul celor mai vandute modele de automobile din Romania in cursul anului trecut. Din