Cele mai mari audiente in 2005 au fost inregistrate de meciurile Stelei si emisiunile de divertisment
Fotbalul si divertismentul au fost vedetele sondajelor de audienta TV in 2005. Anul care s-a incheiat marcheaza prabusirea interesului romanilor pentru talk-show-uri.
Romanii nu s-au lepadat de televiziune in cursul anului trecut si nu dau semne ca s-ar plictisi. Monitorizarile din 2005 arata ca audienta medie in mediul urban a fost 1,86 de milioane de telespectatori pe minut, fata de 1,76 milioane in 2004.
De asemenea, anul trecut un roman a stat in fata televizorului 249 de minute in medie pe zi, in timp ce in 2004, timpul de vizionare a atins 240 de minute. O alta cifra convingatoare: in prime time (orele 19 – 23), timpul de vizionare a fost de 96 de minute in 2005 fata de 93 de minute in urma cu doi ani.
Patronii posturilor TV au motive de bucurie: consumul TV a crescut, in ciuda predictiilor pesimiste. Asta inseamna ca marfa "expusa pe sticla" a avut musterii. Chiar daca a avut o calitate indoielnica.
In 2005, fotbalul pe micul ecran a inregistrat cele mai bune ratinguri din ultimii ani.
Desi varful de audienta inregistrat de meciul Steaua – Villareal (28,9% in mediul urban) din optimile Cupei UEFA s-a situat sub recordul stabilit de partida Norvegia – Romania (29,3%), partida disputata in 2003 in preliminariile CE, in acest an nu mai putin de sapte confruntari fotbalistice au depasit o medie de doua milioane de telespectori pe minut.
Audientele fotbalului in 2005 au fost avantajate fata de anii precedenti de performantele echipelor de club in cupele europene. De remarcat este faptul ca pentru prima data liderul audientei in materie de fotbal a fost un meci al unei echipe de club si nu al echipei nationale, asa cum s-a intamplat in anii trecuti.
De altfel, Steaua si-a co