TIMISOARA. Protocolul incheiat intre Primaria Timisoara si Directia Regionala de Drumuri si Poduri privind extinderea orasului de pe Bega cu aproape cinci kilometri a fost pus in aplicare ieri. Astfel, limitele administrativ-teritoriale au fost mutate cu 3,7 kilometri spre sud, inspre platforma industriala Calea Sagului, si cu aproape un kilometru in partea de nord, pe Calea Aradului, pana in zona a doua mari centre comerciale. Desi primarul municipiului, Gheorghe Ciuhandu, a motivat decizia extinderii Timisoarei prin sprijinul acordat automobilistilor, care nu vor mai fi nevoiti sa-si cumpere rovignete de drum national pentru a se deplasa la marile magazine din zona, explicatia mutarii extravilanului trebuie cautata in alta parte. In primul rand, in partea de sud a orasului, pe drumul national care face legatura cu Belgradul, la cativa kilometri, se afla cele mai importante fabrici construite de comunitatea investitorilor italieni, unde lucreaza mii de timisoreni. "Euroholding", "Geox", "Euroconstruct Stimel", "IMP Romania Ind.", "General Beton" si "Incontro" sunt doar cateva dintre cele 2.000 de firme din Peninsula care au demarat afaceri in judet si care au un capital investit de aproape 80 milioane de euro. Cuprinderea acestor companii in limitele administrativ-teritoriale ale municipiului Timisoara inseamna, de asemenea, si o importanta sursa de venit la bugetul local. Mai mult, din 2003 pana in prezent, suprafata totala a terenurilor detinute de italieni in judetul Timis a ajuns la 100.000 de hectare, respectiv 20 la suta din totalul terenurilor agricole. Exista, insa, si o categorie de cumparatori care achizitioneaza terenuri doar pentru a le revinde in profit, iar interesul acestora vizeaza doar parcelele aflate pana la maxim 100 de kilometri in jurul orasului. Totodata, prin largirea intravilanului orasului cu aproape cinci kilometri, implicit si pretul