O firmă de prestigiu din domeniul confecţiilor este nevoită să facă restructurări pentru supravieţuire. Cu toate acestea managerul firmei Melania Coman declară că impunerea brandului este o prioritate a companiei în anii următori.
Rep: Când a fost înfiinţată societatea ?
Melania Coman: SC Cotton Textil SA a fost fondată în anul 1994 şi este o societate cu capital integral privat.
Rep: Care sunt produsele scoase pe piaţă de societatea Cotton Textil?
Melania Coman: Principalele noastre produse sunt cămăşile pentru bărbaţi şi copii, dar recent a fost demarată şi producţia de bluze pentru femei. Produsele noastre sunt clasice însă de o calitate superioară.
Rep: Care sunt principalii dumneavoastră clienţi?
Melania Coman: 98 % din producţia noastră este destinată exportului, în sistem lohn, iar Germania este ţara în care vindem marea majoritate a articolelor realizate la noi.
Rep: Câţi angajaţi are societatea?
Melania Coman: Firma are 300 de angajaţi, dintre care 90 % sunt femei.
Rep: Cu ce probleme vă confruntaţi?
Melania Coman: Lipsa forţei de muncă calificate pentru standardele internaţionale este una dintre problemele de care ne izbim zi de zi. Evoluţia cursului valutar, politica fiscală şi impozitările, creşterea preţului la utilităţi sunt dificultăţi care ne împiedică desfăşurarea activităţii şi ne va impune în cele din urmă chiar restrângerea producţiei.
Rep: Care sunt principalii dumneavoastră concurenţi?
Melania Coman: Cu toate că am făcut investiţii în dotări moderne la standarde europene, China este un competitor important pe piaţa internaţională, care ne impune menţinerea unui preţ minimal la produsele realizate de noi. Recent am făcut eforturi pentru implementarea sistemului REFA, un standard internaţional al organizării şi sistematizării muncii, astfel încât putem spune că suntem alin