Boboteaza marcheaza sfârsitul ciclului de sarbatori dedicate Anului Nou si este inchinata purificarii mediului inconjurator, in special a apelor, de fortele malefice. De Boboteaza se colinda, se soroceste vremea si belsugul holdelor in urmatorul an si se deschide Cerul. Pentru intâmpinarea Praznicului Botezului Domnului (Boboteaza), Biserica a rânduit ca in ajun, in orice zi ar cadea, sa fie zi de post cu ajunare, pentru a ne pregati sufleteste si trupeste sa gustam din Aghiasma Mare care se va sfinti dupa savârsirea Sfintei Liturghii din ziua praznicului. „Astfel, conform rânduielilor liturgice, ieri s-au oficiat ceasurile imparatesti, slujba Vecerniei unita cu Liturghia Sfântului Vasile cel Mare, iar seara, la Catedrala Mitropolitana «Sfântul Dumitru» din Craiova, s-a oficiat slujba Pavecernitei Mari unita cu Litia si s-au binecuvântat pâinea, vinul, grâul si untdelemnul, alimente atât de necesare in viata omului, cu rugaciune staruitoare catre Bunul Dumnezeu ca sa aduca buna sporire in viata noastra“, a mentionat Gheorghe Cioiu, purtator de cuvânt al Mitropoliei Olteniei. Azi, in ziua Marelui Praznic al Botezului Domnului (Boboteaza), la ora 9.00, la Catedrala Mitropolitana, se va savârsi Sfânta Liturghie Arhiereasca cu participarea Inalt Prea Sfintitului Parinte Mitropolit Teofan, iar la ora 12.00 se va iesi in procesiune in fata Catedralei, unde se va oficia, dupa rânduiala, slujba sfintirii Aghiasmei Mari. Intrucât e un praznic imparatesc de bucurie, chiar daca este vineri, este zi de Harti cu dezlegare la toate bucatele. Boboteaza, prima dintre Taine Sfintele zile de 6 si 7 ianuarie incheie timpul magic al celebrarii nasterii fizice, Craciunul, si spirituale, Botezul, a Mântuitorului, aceasta din urma fiind prima dintre cele trei mari Taine. La români, ziua de Boboteaza cuprinde motive specifice tuturor sarbatorilor de Craciun: se colinda, se fac proorociri al