- Cresterea concurentei si maturizarea pietei vor aduce preturi mai mici in marile lanturi de magazine de electrocasnice si multimedia
- Potrivit lui Dan Ostahie, presedintele Altex, in acest an volumul produselor achizitionate prin credit va scadea la 50% la suta din total, fata de 80% in 2003
- Si metodele de creditare se schimba, imprumutul cu buletinul urmand a fi inlocuit de cardurile de credit
Dupa 2002, piata produselor electrocasnice a cunoscut un boom fara precedent. Pe baza sistemelor de creditare Altex, Flanco, Domo si Cosmo au inregistrat cresteri de 200-300%. Sistemul de creditare "doar cu buletinul" a permis unei categorii foarte largi de populatie sa aiba acces la produse care pana atunci erau considerate tabu. Cresterea accentuata a creditelor de consum acordate populatiei a atras atentia BNR care, in 2004 a elaborat o serie de masuri destinate reducerii numarului de credite acordate populatiei. Desi au apelat la diferite metode de genul parteneriatelor cu banci sau societati de credit, firmele de retail nu au putut mentine in ultimii doi ani nivelul accelerat de crestere pe care l-au inregistrat in 2003. Dupa un 2004 afectat de masurile BNR a urmat un 2005 cu o evolutie destul de modesta. Chiar daca nu mai este caracterizata de acelasi dinamism, piata electrocasnicelor continua sa fie in schimbare si tinde sa se modernizeze. Astfel "traditionalul" buletin tinde sa fie inlocuit de mult mai modernul card de credit.
Parteneriate cu bancile
Unul dintre "campurile de actiune" in lupta pentru atragerea cat mai multor clienti, este realizarea unor parteneriate cu banci sau societati de credit. "In 2006 vor aparea noi sisteme de creditare legate de carduri. Este vorba in primul rand de cele cobranded" a declarat Dan Ostahie, CEO Altex. Astfel, daca pana acum fiecare din cei patru mari re