Intr-un bloc din Bucuresti, 80 de tineri produc jocuri informatice vandute pe cea mai mare piata din lume, cea americana. Si le produc bine, pentru ca s-au vandut in milioane de exemplare. Doua produse au primit chiar titlul de "Greatest Hits".
Nu este vorba despre inca o firma straina care a aplicat si in Romania reteta perfectionata acasa. Este chiar o firma romaneasca, infiintata de un tanar, cum altfel decat pasionat de jocuri. "A fost o continuare a obiceiului din copilarie de a desface jucariile si a le asambla la loc", povesteste Adrian Filippini, manager al Fun Labs Romania. Firma sa este ceea ce industria denumeste "developer", un dezvoltator de jocuri. Pe produse, sigla Fun Labs se afla alaturi de cea a "publisher-ului", a "editurii" de jocuri. Pentru a face un joc ai nevoie de un "engine". Foarte multe firme cumpara acest motor, care poate costa si un milion de dolari atunci cand este facut pentru mai multe platforme. Fun Labs l-a produs si pe acesta, astfel incat toata tehnologia este proprie.
PERSEVERENTA. In 1999 Filippini a reusit sa convinga un investitor roman care i-a dat capital. In primii doi ani si-a facut cartea de vizita. A produs programe demonstrative si un prototip de jocuri. Cu ele a incercat sa obtina primul contract. Perseverenta a fost decisiva. "Am batut la toate usile, iar marea majoritate ni s-au inchis. Vesnica poveste, ti se inchide usa in nas, intri pe fereastra", concluzioneaza intreprinzatorul. A reusit sa castige increderea uneia dintre cele mai mari firme americane din domeniu, Activison, firma ce a incheiat anul fiscal cu venituri nete de 1,4 miliarde de dolari.
PROGRAMATORI, PICTORI SI SCULPTORI. Realizarea de jocuri este unul dintre cele mai dificile domenii ale programarii informatice, de o complexitate enorma, apreciaza Filippini. Nu este insa vorba doar de programare. Echipele care fac jocurile sunt inte