ASEREJE, FETELE SE⦠Pana unde merg influentele orientale in muzica? Dupa cucerirea Balcanilor, maneaua tinde sa acapareze intreaga Europa.
Daca si batranul continent a capitulat in fata ritmurilor orientale, nu e de glumit! La ultimele trei editii ale celui mai mare spectacol-concurs de muzica europeana, Eurovision, castigatoare au fost Turcia (2003), Ucraina (2004) si Grecia (2005), toate cu piese ce ne-au sunat, pe alocuri, a manele. Sertab Erener, Ruslana si Elena Paparizou, interpretele care au ocupat locurile intai, cu felicitari, nu au fost decat exponentele valului oriental care a lovit Eurovisionul in ultima vreme. In aceste conditii, cum sa nu-si doreasca manelistii de la noi sa se alinieze modei europene?
COPIUTA, COPIUTA. Si se aliniaza nu doar in materie de "compozitii" maneliste, ci si in domeniul importurilor si adaptarilor hiturilor internationale. Mai tot ce este gustat in strainatate si poate fi adaptat pe ritmuri taraganate, bune pentru dansul din buric, ajunge manea. Iar cand versurile sunt mai fara perdea, succesul este garantat. Acum vreo trei ani, fetele Las Ketchup faceau furori cu piesa "Asereje". Costi Ionita si Liviu Mititelu (care pe atunci isi zicea Guta) au transformat cantecul in "Fetele se".
Textul cu trimiteri "deocheate" a prins repede la poporul care a inceput sa fredoneze "Fetele din Romania indragesc manelaria si le place smecheria/ Blonde, brune sau roscate vrem sa le avem pe toate zi de zi, noapte de noapte/ Si daca te trezesti un pic ele-ti danseaza din buric/ Si te saruta si-ti zambesc o noapte intreaga...". Iar refrenul pastreaza aceeasi linie insinuanta: "Fetele se, aha, de ce/ Doar de placere fetele se.../ Cand ai avere si te fac sa te simti iubit/ Fetele se, aha, de ce/ Doar de placere fetele se.../ Cand ai avere s-atunci poti sa mori fericit, fericit, fericit". Pana si "Crazy Frog"" a devenit manea, bot