Compania Google Inc va oferi clientilor lor aplicatii video online prin intermediul magazinului virtual Google Video Store. Proprietarii companiei considera ca aceasta este o alternativa mai flexibila la magazinul iTunes, oferit de Apple Computer Inc.
Google Video Store, noul magazin virtual, a incheiat deja o serie de angajamente pentru punerea in vanzare de informatie virtuala, inclusiv cele mai recente emisiuni ale postului de televiziune CBS si o serie de meciuri de baschet, precum si episoade mai vechi din seriale difuzate cu ani in urma. Inca nu a fost anuntata o data pentru punerea in functiune a aplicatiei.
Apple a inceput vanzarea de informatie video, in octombrie. Compania ofera spre vanzare, in momentul de fata, peste 3.000 de clipuri muzicale si 300 de emisiuni de televiziune.
Apple impune in iTunes preturi fixe, pe cand Google are o politica de flexibilitate a preturilor. Apple impune preturile in iTunes store, taxand cu 1,99 dolari, respectiv 1,65 euro pentru fiecare descarcare video, si 99 centi, respectiv 0,82 eurocenti, pentru fiecare melodie descarcata.
Prin magazinul virtual detinut de Google, furnizorii de continut au libertatea de a stabili propriile preturi, respectiv gratuitati. Cei care vand continuturi video trebuie sa acorde Google un comison echivalent cu 30 la suta din pret. Asociatia Nationala de Baschet (NBA) va vinde transmisiunile meciurilor sale in ziua urmatoare desfasurarii acestora pentru 3,95 dolari, respectiv 3,27 euro.
Desi serviciile Google ofera o mai mare libertate in ceea ce priveste stabilirea preturilor, compania nu ofera aceeasi libertate si utilizatorilor. In acelasi timp, continuturile video postate pe Apple pot fi transferate catre un dispozitiv portabil, acest lucru nefiind valabil pentru Google.
Aceasta deoarece Google si-a dezvoltat un sistem de