Toate predictiile, indiferent de sursa lor, spun ca blog-urile, forumurile, podcasting-ul, jocurile pe Internet si telefoanele mobile vor fi atractia advertiserilor in 2006. In Romania insa, televiziunea va continua sa "acapareze" bugetele de publicitate.
Blog-urile si micile comunitati ale Internetului, care pareau pana nu de mult o varianta de exprimare rudimentara si de petrecere a timpului liber, se dovedesc veritabile amenintari pentru veteranii mediilor de publicitate.
Este foarte probabil ca piata publicitatii online sa se dubleze pana spre aproximativ 5 milioane de euro net, nu ratecard, spune Radu Ionescu, Managing Director Kinecto Permission Marketing.
Potrivit acestuia, 2006 va fi anul publisherilor: „Vom asista la foarte multe lansari de site-uri de continut, care vor creste rapid, pe fondul «crizei» de proprietati de calitate si al aglomerarii majoritatii advertiserilor pe cateva site-uri.
Anul acesta vom vedea mii sau chiar zeci de mii de blog-uri lansate in Romania, si o parte din trafic (si deci bani din publicitate) se va indrepta spre acestea. Programele de afiliere si noile modele de business vor schimba ponderea fluxurilor de bani ale publisherilor online, care vor castiga si din altceva decat din publicitate".
Ca anticipare optimista, Google va lansa in Romania programul de publicitate contextual in format text (AdSense), cu un sef local, ceea ce inseamna ca o parte din portaluri vor iesi din contractele de exclusivitate pe care le au cu agentiile locale si vor aborda un mix de publicitate prin bannere si text.
Este posibil sa mai asistam la aparitia unei agentii de media online noi si pu-ternice, si probabil la disparitia celor mici, a adaugat Radu Ionescu.
Game si mobile advertising
Cu noile generatii de console pentru jocurile pe Internet, game advertising-u