Conform cifrelor publicate de ZDNet.com, piata de publicitate online a crescut constant inca de la inceputul anului 2003 si se asteapta ca, in 2005, sa depaseasca, pentru prima oara, suma de 10 miliarde USD, adica dublu fata de nivelul anului 2004.
Advertiserii au pompat aproape 3 miliarde USD in campanii online pe parcursul lunilor aprilie-mai-iunie 2005, cu 26% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 7% mai mult fata de primul trimestru al lui 2005. IAB si Pricewaterhouse Coopers au publicat drept cifra exacta 2,985 miliarde USD.
Site-ul Underclick.ro comenteaza cifrele. Astfel, piata de publicitate online se afla in al 10-lea trimestru consecutiv de crestere, cu un nou record in ultimul trimestru ca si cifra globala neta cheltuita pe publicitatea online. Publicitatea pe motoarele de cautare continua sa domine in aceste cifre, detinand un procent de 40% din cheltuielile efectuate.
Marketerii si agentiile au recunoscut Internetul ca fiind un mediu critic pentru atingerea audientei, precum si un mediu propice pentru promovarea brandurilor, care are si avantajul interactivitatii.
Tot la nivel mondial, publicitatea prin bannere a crescut cu 26%, putin mai scazut fata de publicitatea prin reclame text, cotate la o crestere de 27%, conform IAB. Alta mare crestere o au asa zisele sisteme de "referrals", care au inghitit 347 de milioane USD, cu o crestere de 6%.
Pe de alta parte, cea mai mare scadere o inregistreaza "programele de sponsorizare", care sunt in declin constant de la un an la altul, atingand abia 57 de milioane USD.
Faptul ca in ultimii ani, Internetul a devenit un mediu tot mai accesat, explica aceste cresteri ale cifrelor rezultate din publicitate. Cu cat numarul de persoane care acceseaza Internetul pentru stiri, informatii, comunicare sau entertainment este mai mare,