Majoritatea magazinelor din oraş fac reduceri la produsele nealimentare şi încearcă să-şi atragă clienţii cu promisiuni cât se poate de mincinoase. Dacă ne luăm după lege ar fi şi ilegale, dar aşa cum ne-au obişnuit toate guvernele, fiecare lege are o portiţă care permite o încălcarea ei cu dezinvoltură. Totul în detrimentul cetăţeanului, păcălit şi atras cu "mari reduceri". Procedura este cât se poate de simplă: magazinele cresc de trei ori preţul, după care, la reducere reiese un preţ la fel de mare, dar cumpărătorul este mulţumit că a făcut o afacere. Dacă mai luăm în considerare raportul preţ-calitate te determină mai degrabă să renunţi la snobism şi să intri în primul second-hand. Măcar aici ai certitudinea că produsele respective sunt de firmă, chiar dacă purtate.
Cumpărătorul este însă bulversat de două aspecte contradictorii: magazinele afişează reduceri, iar de la tv află că procedura este în afara legii, deoarece "sezonul reducerilor la produsele nealimentare începe în 15 ianuarie şi se încheie în 15 aprilie".
Şmecherii apreciate
Cum funcţionează percepţia generală că tot ceea ce este ilegal este mai bun, cumpărătorii dau şi mai rău năvala să cumpere tot din magazin până când nu vin autorităţile să-l închidă. Acesta este un gen de publicitate identic cu serviciul făcut de Traian Băsescu pe vremea când era primar general al Capitalei. A lipit câte o bandă albă peste bannerele care nu şi-au plătit chiriile cu înscrisul:
"Acest afişaj este ilegal". Normal că asta atrăgea toate privirile şi chiar aprecierile multora. Deoarece încă nu am ajuns la stadiul de a condamna ilegalitatea ci îi apreciem în continuare pe cei care au "curajul de a încălca legea".
Cum majoritatea populaţiei află de apariţia legilor şi modificările survenite din presă, oamenii se confruntă cu o situaţie dilematică: dacă reducerile practicate sunt ilegale,