La aproximativ un kilometru si jumatate de aeroport, aparatul de zbor s-a prabusit. A lovit intai pamantul cu botul, apoi s-a rostogolit aproximativ 100 de metri. La final, din aparat a ramas doar un morman de fiare. Elicopterul efectua zborul de incalzire obisnuit la inceputul fiecarei zile, cu echipaj complet, pentru mentinerea in parametri ideali a aparatului in cazul unei interventii de urgenta.
La bord se aflau? comandantul Mihai Stanescu, copilotul Augustin Toma, medicul Liliana Puiu si asistenta Mioara Hauta.
?Nu se poate pune problema ca situatia meteo sa fi cauzat acest accident. Desi era putin ceata si destul de frig, acestea nu puteau constitui impedimente pentru niste piloti cu experienta cum erau cei doi?, a declarat Mitica Rebegea, directorul Aeroportului Iasi.
Avansati post-mortem
Au salvat de la moarte sute de oameni. Au incheiat cu succes mii de misiuni dificile, pentru ca de ei depindea mereu viata cuiva. Au intervenit? numai in situatii-limita: in cazul unor accidente grave sau la inundatiile devastatoare care au lovit Romania in vara acestui an. Ingerii au cazut insa la datorie, la debutul unei noi misiuni pe care trebuiau sa o indeplineasca ieri. Pe ei nu i-a mai putut salva nimeni. Au lasat in urma o mare de lacrimi, familii indoliate, copii orfani.
Cei patru eroi aflati in elicopterul SMURD care s-a prabusit in apropierea aeroportului din Iasi sunt: maiorul Mihai Stanescu, 38 de ani, locotenent-comandor Augustin Toma, 37 de ani, doctor Liliana Puiu, 36 de ani, si asistentul Mioara Hauta, 30 de ani. Comandantul echipajului, maiorul Stanescu, a absolvit in 2002 Facultatea de inginerie aerospatiala. Era casatorit si avea un copil. Potrivit MAI, el avea 450 de ore de zbor numai pe acest tip de elicopter (EC 135). Copilotul sau, locotent-comandor Toma, era si el casatorit si avea doi copii. Pe 1 mai anul