Anul trecut, cheltuielile pentru publicitatea pe Internet s-au dublat fata de anul precedent, in 2005, peste 3 milioane de euro fiind alocati publicitatii on-line din Romania. Si se pare ca acest fenomen nu se va opri aici.
"Avand in vedere faptul ca in 2005 volumul cheltuielilor pe publicitatea on-line in Romania s-a dublat fata de 2004, estimez ca in 2006 suma atinsa va fi de bun simt, undeva peste 5 milioane euro", este de parere Val Voicu, director marketing si vanzari in cadrul unei importante companii de publicitate on-line. Daca in 2003, cele mai mari bugete erau alocate de firmele din domeniul IT&C, anul acesta FMCG-urile (bunuri de larg consum) au avut o pondere de peste 60% din totalul sumelor dedicate web-ului romanesc.
Numarul internautilor va creste cu 25%
Desi inceputurile publicitatii on-line au fost relativ timide in urma cu cinci ani, in Romania cresterea expunerii pe Internet nu s-a datorat vreunui curent extern generat din USA sau UE, ci mai degraba cresterii numarului de utilizatori si catorva persoane din domeniu care au facut pionierat. Rolul "morilor de vant" a fost jucat de majoritatea advertiser-ilor, care la acea vreme confundau Internetul cu "un joc pe calculator". Conform celor mai recente date oferite de cei mai mari jucatori de pe piata de media on-line, peste 4 milioane de romani folosesc Internetul cel putin o data pe saptamana. Se estimeaza ca, in 2006, numarul acestora va creste cu minimum 25%. "In 2006, vom vorbi probabil de peste 5 milioane de romani care folosesc Internetul cel putin o data pe saptamana. In aceste conditii, Internetul devine ca si TV canal de «mass-market». Aproape toate categoriile de produse isi gasesc publicul-tinta pe Internet", a adaugat Voicu.
Romania e o piata interesanta
In Romania, cresterea acestui gen de publicitate este mult mai mare fata de ta