În România, opt şcoli din zece se confruntă cu fenomene de violenţă, în diverse forme: violenţa între elevi, violenţa elevilor faţă de profesori, violenţa profesorilor faţă de elevi, În România, opt şcoli din zece se confruntă cu fenomene de violenţă, în diverse forme: violenţa între elevi, violenţa elevilor faţă de profesori, violenţa profesorilor faţă de elevi, violenţa verbală sau, în cazurile cele mai grave, violenţa fizică. Anumite tipuri de şcoli sunt însă mai violente decât altele, conform rezultatelor unui studiu realizat, recent, de Institutul de ştiinţe ale Educaţiei (ISE) pe un eşantion de 1.207 de unităţi de învăţământ preuniversitar din România, cu un număr de 585.734 de elevi. Liceele şi şcolile de arte şi meserii sunt mai "revoltate" decât şcolile generale, elevii şcolilor urbane sunt mai violenţi decât colegii de la sate, şcolile situate în zone periferice sunt mai predispuse la acte de violenţă. În 73,3% dintre şcolile generale şi 80,6% dintre şcolile post-gimnaziale se înregistrează diverse acte de violenţă, conform studiului realizat de ISE. Cea mai întâlnită formă de violenţă este, conform precizărilor celor 1.207 de directori de unităţi de învăţământ, violenţa între elevi, aceasta manifestându-se "des" sau "foarte des" în aproximativ 20% dintre şcoli şi "rareori" în peste 71% dintre unităţi. Violenţa elevilor faţă de profesori se înregistrează "rar" în peste 40% dintre şcoli şi "des" şi "foarte des" în 1,3% din totalul şcolilor analizate. Comportamentul neadecvat al cadrelor didactice este pe ultimul loc, ca tip de violenţă, fiind semnalat "rar" în 33% dintre unităţile de învăţământ. Nu mai puţin de 14.751 de elevi din totalul celor aproape 600.000 luaţi spre analiză se caracterizează prin manifestări grave de violenţă: 6.683 sunt responsabili de comportamente care aduc prejudicii statutului profesorilor, 3.661 sunt autori ai unor agresiuni fi