Aeroportul International Cluj(Foto: )
In ultima sedinta din 2005, Guvernul a adoptat Planul National de Dezvoltare a Romaniei (PND) pe perioada 2007-2013. Documentul este unul care face referiri la probleme precum infrastructura rutiera, feroviara, aeriana sau navala, poluarea mediului inconjurator sau dezvoltarea mediului de afaceri.
In tonul atitudinii ultimelor guverne, regiunea de Nord-Vest, din care face parte si Clujul, nu pare a reprezenta o prioritate pentru autoritatile centrale.
Problemele sensibile pentru comunitatea clujeana, precum autostrada Brasov-Bors sau dezvoltarea Aeroportului International Cluj-Napoca, sunt lasate pe dinafara sau, in cel mai bun caz, la urma sirului de prioritati guvernamentale, pentru urmatorii aproape zece ani.
Reprezentantii administratiei clujene combat modul in care a fost elaborat acest plan si atrag atentia parlamentarilor ca trebuie sa intervina cat mai urgent, printr-un lobby puternic, pentru ca Guvernul sa implice si proiectele de infrastructura din Cluj si din zona de nord intr-unul din sectoarele de finantare.
Planul National de Dezvoltare (PND) este contestat de catre autoritatile clujene. Vicepresedintele Consiliului Judetean, Kerekes Sandor, sustine ca sunt favorizate regiunile sud-est si sud-vest, iar zona de nord, care include si Clujul, este omisa din calculele autoritatilor centrale.
"Dintr-o singura privire iti dai seama ca PND promoveaza mai degraba o recentralizare a banilor in defavoarea Clujului si a zonei de nord, aflata mai aproape de Europa", a declarat Kerekes Sandor.
In privinta sistemului de transport rutier, PND reitereaza faptul ca "prioritatea absoluta" a Romaniei va fi construirea autostrazii Nadlac-Constanta, parte a coridorului IV pan-european: "Proiectel