Ratificarea tratatului de aderare in parlamentele celor 25 de state membre ale UE nu este lipsita de riscuri. Romania si Bulgaria se afla in fata ultimului obstacol ce le desparte de statutul pentru care se lupta din anul 2000. Harta democratiilor europene este, in 2006, un traseu cu grad de risc pentru Romania si Bulgaria. Inalti oficiali europeni, parlamentari si europarlamentari incearca sa intarzie parcursul celor doua state in curs de aderare. Guvernele de la Bucuresti si d
Ratificarea tratatului de aderare in parlamentele celor 25 de state membre ale UE nu este lipsita de riscuri. Romania si Bulgaria se afla in fata ultimului obstacol ce le desparte de statutul pentru care se lupta din anul 2000.
Harta democratiilor europene este, in 2006, un traseu cu grad de risc pentru Romania si Bulgaria. Inalti oficiali europeni, parlamentari si europarlamentari incearca sa intarzie parcursul celor doua state in curs de aderare. Guvernele de la Bucuresti si de la Sofia, discrete in 2005 asupra acestui subiect, au adoptat o noua strategie. Se discuta deschis despre demersurile unor politicieni europeni influenti de a amana momentul 2007, chiar pe termen nedefinit. “Intr-adevar, sunt invocate argumente de ordin subiectiv, dar si obiectiv, in favoarea luarii unei decizii de amanare a datei aderarii”, ne confirma Leonard Orban, fost negociator-sef al Romaniei, in prezent secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene. Oficialul roman este convins insa ca “tarile membre isi vor respecta angajamentul pe care si l-au asumat fata de Romania la incheierea negocierilor de aderare, iar aceasta va avea loc in parametri cunoscuti”.
Aderarea Romaniei poate fi intarziata dincolo de orizontul 2007/2008 daca unul sau mai multe dintre parlamentele celor 25 de state membre tergiv