Reprezentantii companiei americane "Bechtel", constructorul autostrazii Transilvania, le-au trimis scrisori fostilor angajati pe care ii invita sa se intoarca la munca. In paralel, conducerea firmei va incepe vineri negocierile cu reprezentantii sindicatului pentru semnarea unui nou contract colectiv de munca.
Circa 560 din cei 640 de angajati ai companiei au fost concediati la inceputul lunii septembrie a anului trecut, dupa ce firma a oprit lucrarile la autostrada.
Numai ca multi dintre fostii salariati ai "Bechtel" si-au gasit deja de lucru la alte companii. Circa 560 din cei 640 de angajati ai companiei au fost concediati la inceputul lunii septembrie a anului trecut dupa ce firma a oprit lucrarile la autostrada.
Peste vara, circa 560 din cei 640 de angajati ai companiei Bechtel au fost trimisi in somaj tehnic, adica stateau acasa la dispozitia societatii si primeau 75 la suta din salariu. Numai ca multi dintre fostii salariati si-au gasit deja de lucru la alte companii.
Compania a luat aceste masuri pentru ca Guvernul roman a refuzat sa plateasca o serie de facturi emise de constructorul autostrazii, in baza unui contract controversat, semnat cu reprezentantii fostei administratii PSD.
Intre timp, o parte a fostilor angajati si-a gasit de lucru la firmele de constructii care se ocupa de reabilitarea drumului european dintre Cluj si Bistrita, la cele care au inceput lucrarile de construire a centurilor de ocolire a orasului sau la firma italiana Garboli Spa, cea care a castigat licitatia pentru reabilitarea a 288 de strazi din Cluj-Napoca.
In acest context, sindicalistii care negociaza cu "Bechtel" vor incerca sa obtina salarii mai mari pentru angajati. Si asta cu atat mai mult cu cat in 2005 muncitorii companiei americane s-au aflat in conflict cu conducerea firmei. La inceputul verii 2005, muncitorii au