Buza unui povarnis arat si nins a fost locul unde ieri, in intervalul orar 9.16 - 9.26, un elicopter marca Eurocopter EC 135, cu numarul de inmatriculare 302, care deservea SMURD Iasi, s-a izbit de buza unui deal, dupa care s-a rostogolit, dezmembrandu-se, spre vale. Pilotul, copilotul, medicul coordonator si asistentul medical - toti foarte tineri, avand intre 30 si 38 de ani - au murit la impactul cu solul. Aparatul efectua un zbor tehnic, de verificare a parametrilor in eventualitatea unei misiuni medicale. Din maldarul de fiare, neincendiate, se distingeau elicea principala, cu palele stirbe si frante, doua motoare, un pneu, bucati minuscule din fuselaj vopsite bleumarin, o targa portocalie si trei scaune desprinse dupa impact din pardoseala (avand pilotul, copilotul si medicul inerti, tintuiti de centurile de siguranta). "Elicopterul era imprastiat, cadavrele erau in afara", a povestit lt. col. Adrian Apostol, pompier ajuns printre primii la locul tragediei. Ultramodernul elicopter sanitar, fabricat in 2003, s-a prabusit in imediata vecinatate a Corpului de garda al Jandarmeriei (cu gospodarie agrozootehnica), la NE si la circa 1,5 km de pista Aeroportului International Iasi si la circa 3 km de locul unde, la 27 ianuarie 2005, un bimotor folosit la curierat postal (Turbo Let), avand doi oameni la bord, s-a infipt in sosea, ucigand echipajul. Conditiile meteo (vizibilitate 5 km, temperatura minus 3 grade Celsius si vant slab) nu pareau sa puna in pericol siguranta zborului, al doilea din acest an, dupa cel de duminica, cand un baiat de 10 ani intoxicat cu medicamente a fost adus la Iasi de la Bivolari. "Nu conditiile meteo au fost cele care au dus la producerea accidentului", a afirmat - inainte de a izbucni in plans - Mitica Rebegea, comandantul Aeroportului Iasi.
Elicopterul isi invartea elicea principala la joasa altitudine, estimata intre 50 si 10