Aprobarea tichetelor de cresa si legalizarea celor cadou dau unda verde extinderii pietei tichetelor in Romania. Pentru angajati, masura legislativa duce la o noua forma de venit neimpozabil, iar pentru firme, la taxe mai putine de platit. Singurul care devine mai sarac este bugetul de stat. Din 4,6 milioane de angajati oficial, aproximativ doua milioane au beneficiat in 2005 de tichete de masa. Piata este insa in crestere, mai ales ca decizia senatorilor de a aproba aparitia tichetelor de
Aprobarea tichetelor de cresa si legalizarea celor cadou dau unda verde extinderii pietei tichetelor in Romania. Pentru angajati, masura legislativa duce la o noua forma de venit neimpozabil, iar pentru firme, la taxe mai putine de platit. Singurul care devine mai sarac este bugetul de stat.
Din 4,6 milioane de angajati oficial, aproximativ doua milioane au beneficiat in 2005 de tichete de masa. Piata este insa in crestere, mai ales ca decizia senatorilor de a aproba aparitia tichetelor de cresa, un stimulent de trei sute de lei noi, pentru ca mamele sa se intoarca la munca mai devreme, si legalizarea bonurilor cadou a trezit interesul mai multor companii. Desi costul integral al tichetelor este suportat de catre angajator, firmele sunt dispuse sa faca aceste cheltuieli. “Aparitia tichetelor de cresa duce la o scadere a sumelor acordate pentru pregatirea noilor veniti si pentru recalificarea angajatilor ce revin la munca dupa o perioada de doi sau trei ani. Am cheltuit aproximativ 90 de mii de euro pentru pregatirea personalului, o suma imensa pe langa cele 2.000 de euro pe care le vom plati in plus, pe luna, pentru aceste tichete”, a spus Monica Tatoiu, director general Oriflame.
Pe de alta parte, tichetele de cresa, la fel ca cele de masa si cadou, fac parte din categoria cheltuielilor sociale de