În urmă cu jumătate de an, Opera Naţională din Bucureşti avea obrazul pătat. Fostul ministru al culturii, Mona Muscă, descoperea în luna iunie 2005 mari nereguli legate de activitatea În urmă cu jumătate de an, Opera Naţională din Bucureşti avea obrazul pătat. Fostul ministru al culturii, Mona Muscă, descoperea în luna iunie 2005 mari nereguli legate de activitatea economico-financiară, managementul resurselor umane şi cea artistică. Directorul de atunci al Operei, Ludovic Spiess, a fost demis din funcţie. În locul său, ca interimar, a fost ales scenograful Cătălin Ionescu Arbore, actualul director al ONB, după câştigarea celui de-al doilea concurs din decembrie 2005, fiind, de altfel, şi singurul candidat. După ce a mai spălat oarecum din ruşine, activitatea Operei intră pe făgaşul normal şi încearcă să-şi recâştige meritele. Cum va proceda, ne-a spus însuşi proaspătul director, zelos şi pus pe fapte mari. Planurile pentru 2006 sunt "foarte generoase şi pretenţioase. Pentru că e nevoie de recâştigarea numelui pe care opera îl merită pe deplin. Din diverse motive obiective sau nu, lucrul acesta a fost, din păcate, uitat multă vreme şi Opera a început să fie pierdută, deşi un lucru îmbucurător este faptul că tineretul se reîntoarce la noi, dar şi publicul, în general. Opera trebuie văzută şi gustată". Cât priveşte fosta conducere: "Nu mă interesează ceea ce a fost şi nu am calitatea de a judeca sau acuza. Mă interesează ca această instituţie să meargă, să îşi recâştige splendoarea pe care o merită şi să mergem înainte". Ocolind politicos întrebarea despre starea financiară actuală a ONB, Cătălin Arbore ne-a declarat că "într-o asemenea instituţie, cheltuielile sunt enorme pentru că opera este un gen care se foloseşte de lux, are nevoie de el şi dacă nu promovează luxul, nu este operă şi nu va putea să rămână aşa. Nu poţi să faci o piesă cu o scenă goală şi cu două co