Incepind cu 15 ianuarie, pentru comercianti incepe, legal, perioada de soldare. Altfel spus, desfacerea accelerata, la pret redus, a stocului de marfuri sezoniere noi fie folosite, fie de ocazie, dintr-o structura de vinzare cu amanuntul, precedata sau insotita de
publicitate.
Timp de o luna si jumatate, produsele specifice sezonului toamna - iarna pot fi cu preturi mai mici cu 10, 20, 30 sau chiar 50% din pretul obisnuit. Din categoria produselor care se pot vinde la pret redus fac parte, alaturi de confectii si incaltaminte, articolele de sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare si ventilatoare.
Vinzarile cu reduceri nu se fac insa oricum, ci trebuie respectate anumite reguli de catre comercianti. Aceasta, pentru a evita inducerea in eroare si pacalirea cumparatorilor, dispusi sa scoata mai multi bani din buzunar in asemenea perioade. Astfel, potrivit Ordonantei nr. 99/2000, privind comercializarea
produselor si serviciilor de piata, orice anunt de reducere de pret, exprimata in valoare absoluta sau in procent, trebuie facut vizibil, lizibil si fara echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. Anuntul se face fie prin mentionarea noului pret linga pretul anterior, barat, fie prin inscrierea "pret nou"/ pret vechi" linga sumele corespunzatoare sau prin afisarea procentului de reducere si a pretului nou care apare linga pretul anterior, barat.
Este interzis ca o reducere de pret pentru un produs sau serviciu sa fie prezentata ca o oferta gratuita a unei parti din produsul respectiv, deoarece ar fi vorba despre un mesaj publicitar inselator.
De asemenea, nu este permisa conditionarea vinzarii unui produs de cumpararea altuia. Si, nu in ultimul rind, comerciantii sint obligati ca vinzarile de soldare sa le faca doar in spatiile unde produsele respective erau vindute i