Doua dintre tronsoanele rutiere cele mai importante pentru decongestionarea transportului din Timisoara si din judet sunt in intarziere cu cateva luni. Este vorba despre lucrarile la soseaua de centura a municipiului de pe Bega, care trebuiau terminate acum o jumatate de an, si de refacerea drumului national dintre Timisoara si cel de-al doilea municipiu din judet, Lugoj.
In acest al doilea caz, santierul trebuia finalizat, initial, in decembrie 2005, dar a obtinut o prelungire de un an, pentru ca s-a schimbat tehnica de realizare.
Amenda de peste 8.000 de euro/zi pentru intarzieri
Interesant este ca ambele lucrari sunt contractate de o firma greceasca "Efklidis AEG" de care autoritatile timisene nu sunt deloc multumite.
Pentru intarzierile la soseaua de centura se aplica deja amenzi substantiale, adica 8.000 de euro pe fiecare zi, asa ca firma are de achitat circa 1,2 milioane de euro pentru ca nu a terminat decat 34 la suta din tronsonul ce trebuie sa aiba 12,6 km in jurul orasului.
Proiectul a fost evaluat la 14 milioane de euro, iar pana acum s-au platit 4,7 milioane euro constructorului.
Situatia este si mai grava pe tronsonul Timisoara-Lugoj, drum national, unde s-a executat doar 31 la suta din lucrare, un procent ce a adus tot in buzunarul firmei "Efklidis AEG" opt milioane de euro, din totalul de 27,8 milioane.
"Constructorul a fost nevoit sa schimbe tehnica si sa scoata 25 de km din asfalt, pentru ca era intr-o zona maloasa, asa ca s-a obtinut o amanare pana in decembrie 2006.
Problema este ca ei nu se ocupa, asa cum scrie in contract, de portiunile deja executate, asa ca si ei platesc amenzi de 350 euro/zi pentru ca nu respecta siguranta circulatiei", a declarat directorul Dir