DaimlerChrysler, al cincilea mare producator mondial de autoturisme, a depasit in 2005 pentru prima oara pragul de patru milioane de vehicule vandute, cele mai profitabile divizii fiind Chrysler si Mercedes, transmite Reuters.
Pentru anul trecut, grupul germano-american a raportat un avans al vanzarilor de 3,8%.
In SUA, ritmul de crestere a vanzarilor Chrysler, de 4,7%, a depasit media pietei. Compania a vandut 2,8 milioane de unitati, printre cele mai profitabile modele fiind Chrysler 300 si anumite modele de camionete.
Vanzarile diviziei Mercedes au cunoscut un avans de 1,7%, la 1,22 milioane de unitati, avansul fiind impulsionat si de prezentarea de noi modele. "Portofoliul atractiv ofera o baza solida de crestere sustenabila", a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al grupului. El a precizat insa ca pentru 2006 estimeaza ca industria auto va stagna.
"Estimam un volum al vanzarilor oarecum diferit de cel din 2005, cu crestere mai importanta pe pietele in curs de dezvoltare. De asemenea, preconizam o oarecare stagnare in SUA, Europa si Japonia", a spus Zetsche.
Potrivit oficialului, printre statele pe care DaimlerChrysler ar putea inregistra in acest an o crestere semnificativa a vanzarilor se numara India si China.
Pe de alta parte, DaimlerChrysler nu are un program clar de reducere a numarului de angajati din Germania peste nivelul anuntat anterior, de 8.500 de salariati.
DaimlerChrysler, al cincilea mare producator mondial de autoturisme, a depasit in 2005 pentru prima oara pragul de patru milioane de vehicule vandute, cele mai profitabile divizii fiind Chrysler si Mercedes, transmite Reuters.
Pentru anul trecut, grupul germano-american a raportat un avans al vanzarilor de 3,8%.
In SUA, ritmul de crestere a vanzarilor Chrysler, de 4,7%, a depasit media pietei. Compania a vandut 2,8 milioane de unitat