Condusa de Zamfir Dumitrescu, in ciuda petitiilor si a protestelor artistilor tineri, UAP ramine o organizatie mafiota
Patrimoniul UAP a fost alcatuit din galeriile de arta si atelierele artistilor, colectia de arta din patrimoniu si a Combinatului Fondului Plastic.
La sfirsitul lunii octombrie, presedintele Zamfir Dumitrescu a obtinut mandatul Consiliului National al UAP pentru a vinde lucrarile de patrimoniu ale UAP cu scopul de a lichida datoriile Combinatului Fondului Plastic.
La mijlocul lunii noiembrie, Uniunea Artistilor Plastici a vindut o colectie de patrimoniu ce continea lucrari de Theodor Pallady, Nicolae Tonitza, Gheorghe Petrascu, Camil Ressu, Jean Alexandru Steriadi, Corneliu Baba, Henri Catargi, Milita Patrascu, Alexandru Ciucurencu, Ion Tuculescu, pentru a scapa de faliment.
Banii obtinuti de pe urma acestui patrimoniu mobil trebuia sa acopere datoria de circa 13 miliarde de lei acumulata de Combinatul Fondului Plastic, pe care Zamfir Dumitrescu o numeste „datorie istorica“. Datoriile Uniunii s-au adunat din impozite si facturi neplatite la timp, plus TVA-ul, plus penalitatile, care, in timp, au ajuns sa fie mai mari decit facturile.
Ca un bun manager cultural, Zamfir Dumitrescu a inceput cu ce era mai simplu de vindut. Cum colectia de lucrari de arta a UAP nu producea nici un fel de datorii, ba dimpotriva, ii crestea potentialul de valorificare, presedintele UAP s-a hotarit sa renunte tocmai la aceasta, in dorinta de a pastra tocmai Combinatul Fondului Plastic, care, din ziua lichidarii de datorii, va incepe sa adune altele. O strategie care aduce bani in buzunarele celor care au gindint-o si care lasa in urma o paralizie generala cu parfum de faliment.
- Gigant industrial falimentar
„CAPITOLUL VIII – PATRIMONIUL UAP
Art.57. Din patrimoniul UAP face parte cu titlu de proprietate C