Firmele de distributie gasesc tot mai greu spatii de desfacere. Parterele blocurilor de pe marile bulevarde, alaturi de galeriile din mall-uri si hypermarketuri reprezinta cele mai avantajoase locatii pentru amplasarea magazinelor.
Comertul pare o afacere de succes in Romania si mai ales in Bucuresti. Lumea se plange ca nu are bani, dar supermarketurile sunt mai mereu pline, iar vanzatorii de televizoare, combine audio sau telefoane mobile au suficient de munca.
E adevarat ca toate acestea se intampla si pe fondul dezvoltarii creditelor, astfel ca multi romani cumpara produse cu bani de imprumut. Intre comercianti exista o concurenta tot mai stransa. Primul pas pentru reusita in aceasta activitate il reprezinta gasirea unui spatiu de inchiriat sau eventual a unui teren pe care sa construiesti un magazin.
Pe cea de-a doua varianta merg in special companiile cu forta financiara, cu programe de dezvoltare pe termen lung. Dar nici pentru ele nu e foarte usor sa obtina locatii convenabile. Parcelele sunt tot mai scumpe, iar pentru anul in curs se prevad, in acest sector, salturi de pret in jur de 50%.
"Preturile terenurilor au inregistrat o crestere medie in 2005, cu nivele mai inalte pentru terenurile rezidentiale din apropierea Bucurestiului si praguri mai joase pentru cele din interiorul orasului. O alta cauza pentru augmentarea preturilor este integrarea in Uniunea Europeana.
Totusi, oamenii trebuie sa inteleaga faptul ca o proprietate nu-si poate masca adevarata valoare, pretul obtinut prin tranzactionarea ei fiind unul reprezentativ", a afirmat Alexandru Nitescu, director in cadrul companiei imobiliare Regatta.
Nevoia de infrastructura
"O initiativa interesanta este crearea unei Zone Metropolitane pentru Capitala. Am putea spune ca unul dintre motivele initierii proiectului il reprezin