Din 2007, dupa modelul Poloniei, România ar putea accepta ca masinile mai vechi de opt ani sa poata fi inmatriculate. Integrarea tarii noastre in UE ar putea aduce fericire in casele celor ce nu-si permit o masina noua, dar si in ale celor care se gândesc sa scoata bani din asta. Craiovenul, ca orice român care se „respecta“, vrea o masina ieftina si buna si, daca e posibil, sa aiba si perspective de inmatriculare, oricât de veche ar fi. Periodic, Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Dolj organizeaza licitatii publice pentru vânzarea de masini ieftine, dar neinmatriculabile. La urmatoarea astfel de manifestare sunt scoase la vânzare peste 20 de autoturisme second hand, confiscate in vama. Potrivit unor surse autorizate, care au dorit sa-si pastreze anonimatul, acest tip de licitatii se organizeaza de câte ori este nevoie, masinile fiind achizitionate de olteni pentru a fi dezmembrate, obtinând astfel piese de schimb la un pret avantajos. Daca preturile sunt mici sau foarte mici, aceste autoturisme, oricât de vechi ar fi, sunt la mare cautare in Craiova. De fapt, costurile masinilor vândute de DGFP Dolj variaza, in functie de gradul de uzura morala si fizica, intre 500 RON (Fiat Panda, 1990) si 6.405 RON (Nissan 200X, 1992). Cea mai veche masina scoasa la vânzare este fabricata in 1983, iar cea mai noua, in 1994. Majoritatea sunt insa fabricate in perioada 1983-1990 (80% dintre ele). Masinile foarte vechi nu pot fi inca inmatriculate Deocamdata, aceste masini nu pot fi achizitionate in speranta de a fi inmatriculate, deoarece in acest moment, in România, exista doua norme care ii descurajeaza pe români sa cumpere automobile second hand. Acestea constau in obligativitatea ca autovehiculele sa aiba cel mult opt ani vechime si sa respecte standardele Euro 3. Potrivit principiului liberei circulatii a bunurilor si marfurilor, orice autovehicul care are dreptul sa